Wycieczka klas 8a i 8c

W dniach 05-08.06.2019r. uczniowie klas ósmych udali się na wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej oraz Pragi. Naszym pierwszym przystankiem była kopalnia złota „Złoty Stok”.  Wraz z przewodnikiem przebyliśmy podziemną trasę turystyczną. Dowiedzieliśmy się jak kiedyś w kopalni  wydobywano złoto, a w późniejszym czasie arsen. Zobaczyliśmy jedyny w Polsce podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”. Na koniec wyjechaliśmy na powierzchnię Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem. Z kopalni udaliśmy się do największej górskiej twierdzy w Europie wzniesionej w latach 1765-1777. Twierdza Srebrna Góra składa się bowiem aż z sześciu fortόw i kilku bastionόw. Ogromne magazyny, studnie, zbrojownia, kaplica, więzienie, szpital, piekarnia, browar, warsztaty rzemieślnicze i prochownia czynił fort całkowicie samodzielnym i samowystarczalnym. Natomiast historia samej Srebrnej Góry od początku istnienia aż do XVII  związana jest z wydobyciem srebra i ołowiu. Po zwiedzaniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do ośrodka „Szekla”. Drugiego dnia gościliśmy w stolicy Czech. Zwiedzanie Pragi rozpoczęliśmy od wejścia na królewski zamek Hradczany i do gotyckiej katedry Św. Wita, Wacława i Wojciecha, która na wszystkich zrobiła ogromne wrażenie. Przed zamkiem mogliśmy obejrzeć honorową zmianę warty. Następnie udaliśmy się na słynną Złotą Uliczkę. Po drodze do kolejnych miejsc podziwialiśmy wspaniałą panoramę miasta, a także zobaczyliśmy jedną z najwęższych ulic świata. Kolejnym punktem był najstarszy zachowany most kamienny – Most Karola na Wełtawie. Roztacza się z niego naprawdę wspaniały widok. Dalej poruszaliśmy się uliczkami Pragi z pięknie zdobionymi kamienicami dochodząc do Praskiego Zegara Astronomicznego znajdującego się na ścianie Ratusza Staromiejskiego. Chwilę czasu poświęciliśmy na zakup pamiątek i po pełnym wrażeń dniu powróciliśmy do ośrodka. Ostatniego dnia udaliśmy się w Góry Stołowe, aby zobaczyć słynne Błędne Skały. Przemierzając wytyczony szlak mogliśmy obejrzeć mi.in. Skalne Siodło, Kasę, Skalne Wrota. Poruszanie się skalnym labiryntem wszystkim sprawiło wielką frajdę.  Z gór pojechaliśmy do Kudowy Zdrój. Odwiedziliśmy  Czermną z Kaplicą Czaszek, a potem udaliśmy się na spacer po Parku Zdrojowym.  Jego wizytówką są okazałe palmy ustawione wzdłuż głównej alei.

Wszystkie odwiedzane miejsca zrobiły na nas duże wrażenie i na pewno ten wspólnie spędzony czas pozostanie w naszej pamięci.